Containerpark weert agressieve klanten

Op 12 augustus 2011

De laatste jaren stijgt het aantal gevallen van verbale agressie op het containerpark in Rijkevorsel. In april was er zelfs een geval van fysieke agressie. 'Een man die hier spullen kwam afgeven had die op de verkeerde manier gesorteerd. Wij mogen dit dan weigeren en deden dat ook. De man pikte dit duidelijk niet en is op een agressieve manier vertrokken. Al maar goed dat er toen niet te veel mensen op het containerpark rondliepen, of er waren zeker ongelukken gebeurd', zegt een parkwachter. Sindsdien prijkt op het containerpark ook de affiche 'wij zijn parkwachters, geen krachtpatsers'. Naar aanleiding van dit incident heeft het gemeentebestuur een sanctie in het leven geroepen: klanten die te agressief zijn, mogen zes maanden het containerpark niet binnen. 'De parkwachters zullen de nummerplaten van dergelijke klanten doorgeven en wij zullen dan gepast reageren en de politie verwittigen', zegt Dorien Cuylaerts (N-VA), schepen van Milieu.  (WLT)