Attractiedag sluit succesvolle speelpleinwerking Kiekeboe af.

Op 25 augustus 2017, over deze onderwerpen: Jeugd, Kinderopvang

"Om de zomervakantie in schoonheid af te sluiten, organiseert het gemeentebestuur, in samenwerking met de Gezinsbond, een grootse attractiedag voor alle kinderen van Rijkevorsel op vrijdag 25 augustus. Op deze heuse spektakeldag zullen meer dan 350 kinderen zich uitleven op een vijftigtal attracties zoals o.a. diverse springkastelen, een ballenbad, een stokvangspel, een schietkraam en quads. Ze kunnen er ook proeven van het Rijkevorselse verenigingsleven aan de hand van initiatielessen korfbal, tennis, boogschieten en taekwondo. Ook de plaatselijke fanfare en de brandweer zorgen er mee voor dat de kinderen de dag van hun leven beleven" zegt schepen van jeugd Karl Geens.

De boterhammendoos mag die dag thuisblijven want alle kinderen worden getrakteerd op lekkere frietjes met een curryworst. In de namiddag verwachten we Jens De Lakei die met zijn gevarieerde goochelshow voor heel wat spektakel en lachende gezichtjes zal zorgen! Na afloop van de show mogen alle kinderen hun ballon oplaten voor de jaarlijkse ballonwedstrijd. We zijn benieuwd welke ballon er dit jaar het verst vliegt!

Ondertussen bestaat de speelpleinwerking Kiekeboe al 22 jaar in Rijkevorsel, we organiseerden dit jaar maar liefst 7 speelweken met 21 uitstappen. Zo gingen de kleuters o.a. naar Mega Speelstad en ’t Groenhof, genoten onze lagere schoolkinderen van de magie van de Efteling en leerden ze bij over de dieren van de Beekse Bergen en trokken de tieners op Tienerdriedaagse naar Molenheide en gingen ze fuiven op tienerfestival T-day!

De 56 monitoren en 3 hoofdmonitoren zorgden voor 78 activiteiten, met z'n allen werkten ze 5228 uur om de Rijkevorselse kinderen een toffe zomer te bezorgen. Gemiddeld waren er elke dag 103 kinderen, en op de superplezante attractiedag van vandaag, vrijdag 25 augustus, komen er 351 kinderen meespelen op de 51 verschillende activiteiten waar ook 6 Rijkevorselse verenigingen aan meewerken.