De digitale bouwvergunning, nu ook in Rijkevorsel.

Op 3 oktober 2016, over deze onderwerpen: Ruimtelijke ordening

Op 1 oktober wordt een belangrijke stap gezet in de verdere digitalisering van de werking van het gemeentebestuur van Rijkevorsel. Vanaf dan is het voor de inwoners van Rijkevorsel  mogelijk om een aanvraag tot stedenbouwkundige vergunning digitaal in te dienen en het volledige verloop van deze vergunning digitaal op te volgen.

Een stedenbouwkundige vergunning indienen ging tot vandaag gepaard met behoorlijk wat administratief werk. Bovendien moesten burger of architect regelmatig naar het gemeentehuis om al het papierwerk in orde te brengen. Daar komt nu verandering in. De burger of de architect hoeven niet langer naar het gemeentehuis te komen om er een stedenbouwkundige vergunning in te dienen. Dit kan met enkele muisklikken, 24/7, van achter het bureau of thuis.

Opvolging door de burger

Het digitaal loket is raadpleegbaar via de website www.omgevingsloket.be. Naast het digitaal indienen van alle noodzakelijke documenten, kan de burger online de status van het dossier opvolgen. De uiteindelijke beslissing wordt eveneens digitaal als een PDF-document in de mailbox van de aanvrager afgeleverd. De noodzaak om verschillende kopieën van je dossier in te dienen vervalt.

Om toegang te krijgen tot het digitale loket volstaat het om in te loggen met je digitale identiteitskaart (e-ID), een procedure die je wellicht reeds kent van Tax-on-Web.