Doe jij ook mee met Fit-in-openlucht?

Op 10 januari 2017, over deze onderwerpen: Sport
fitometer

Sinds een paar jaar hebben we in Rijkevorsel aan het gemeentelijk sportveld Bavelstraat, naast de atletiekpiste en de Finse piste, ook een aantal fit-o-meteroefeningen voorzien. Hier kunnen sporters niet enkel hun uithoudingsvermogen maar ook hun algemene lichaamsfitheid verbeteren.

"Er wordt echter vastgesteld dat de fit-o-meteroefeningen niet zo vaak gebruikt worden. Om onze Rijkevorselse sporters kenbaar te maken wat ze met deze oefeningen allemaal kunnen doen, richt het gemeentebestuur een fit-in-openlucht-lessenreeks in gedurende acht weken. We starten begin maart tot eind april. Onder begeleiding van een student Sport&Bewegen kan je kennis maken met de verschillende fit-o-meteroefeningen en hoe je deze kunt inpassen in een trainingsprogramma, naast conditionele oefeningen op en rond de verschillende pistes" zegt schepen van sport Stefan Maes.

Afhankelijk van de interesse kunnen er lessenreeksen worden ingericht tijdens de dag of ’s avonds.

Heb je interesse om in 2017 zowel je conditionele als lichamelijke fitheid te verbeteren of te verhogen, schrijf je dan snel in bij de sportdienst via sportdienst [at] rijkevorsel.be!