N-VA en CD&V vormen nieuw college van burgemeester en schepenen

Op 21 november 2018, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, N-VA Rijkevorsel, Verkiezingen, Verkiezingen 2018
college van burgemeester en schepenen onvolledig
Kort na het bekendmaken van de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen op 14 oktober jongstleden besloten de N-VA en CD&V een coalitie te vormen om Rijkevorsel te besturen vanaf januari 2019 tot en met 2024. Op die manier willen we de goede samenwerking van de afgelopen bestuursperiode verder zetten. Er werd de nodige tijd genomen om een evenwichtig college van burgemeester en schepenen samen te stellen met een gelijke man-vrouw verhouding. Dorien Cuylaerts (N-VA) wordt opnieuw burgemeester, en Bob Van den Eijnden (CD&V) 1e schepen.

De komende weken zullen we de nodige voorbereidingen treffen voor de nieuwe bestuursperiode. Zo kunnen we samen met kennis van zaken de uitdagingen aangaan.

Samenstelling college van burgemeester en schepen:

Dorien Cuylaerts, burgemeester - N-VA
Veiligheid, met politie en brandweer, burgerlijke stand, gezondheid en 3e leeftijd.

Bob Van den Eijnden - CD&V
Omgeving, met ruimtelijke ordening en milieu, openbare werken, land- en tuinbouw en Huisvesting-wonen.

Karl Geens - N-VA
Cultuur, met bibliotheek en erfgoed, mobiliteit, communicatie, financiën-begroting, feestelijkheden en erediensten.

Nathalie Cuylaerts - N-VA
Lokale economie - middenstand, kinderopvang, kind en gezin, ontwikkelingssamenwerking, gelijke kansen en jeugd

Nathalie Stoffelen - N-VA
Sport, personeel, onderwijs, toerisme, Europese aangelegenheden en dierenwelzijn

Bert Vangenechten - N-VA
Voorzitter bijzonder comité sociale dienst, sociale zaken, tewerkstelling, informatica en energie

Het voorzitterschap van de gemeente- en OCMWraad zal gedeeld worden tussen Wim De Visscher die de eerste vier jaar voorzitter zal zijn, en Lieven Van Nyen die de laatste twee jaar de voorzittershamer zal hanteren. (beiden CD&V)

Foto van links naar rechts: Bert Vangenechten, Bob Van den Eijnden, Lieven Van Nyen, Dorien Cuylaerts, Nathalie Stoffelen en Karl Geens.
Nathalie Cuylaerts zal naast haar functie als schepen ook haar taak als provincieraadslid ter harte nemen.

Nathalie Cuylaerts
Wim De Visscher, voorzitter gemeente en OCMWraad.

Wim De Visscher