Rijkevorsel, een Hartveilige gemeente

Op 14 november 2016, over deze onderwerpen: Lokaal sociaal beleid - OCMW, Sport, Veiligheid (politie en brandweer)

"Sinds begin 2016 zijn er vijf AED-toestellen aanwezig op het grondgebied van Rijkevorsel. Het gemeentebestuur richtte gedurende het afgelopen jaar ook een aantal opleidingen in voor inwoners, verenigingen en het gemeentepersoneel om kennis te maken met de AED’s en te leren hoe we ze moeten gebruiken".

"Door al deze inspanningen en het feit dat minimaal 10 % van het Rijkevorselse gemeentepersoneel nu een opleiding EHBO/AED gevolgd heeft via de lokale Rode Kruis-afdeling Rijkevorsel, mocht de gemeente Rijkevorsel een bord ‘Hartveilige gemeente’ in ontvangst nemen. De komende twee jaren mag Rijkevorsel zich dan ook een ‘Hartveilige’ gemeente noemen" zegt burgemeester Dorien Cuylaerts.

Waar vind ik de AED-toestellen in Rijkevorsel?

Op vijf locaties in Rijkevorsel werden AED-toestellen geplaatst. In Sint-Jozef Rijkevorsel hangen twee AED-toestellen: aan de buitenzijde van de lokalen van Chiro-Sint-Jozef en aan de buitenzijde van het gemeenschapscentrum. In het centrum van Rijkevorsel zijn er toestellen voorzien aan de Oude Pastorij op het dorpsplein, aan de buitenzijde van de kleedkamers op het gemeentelijk sportveld in de Bavelstraat en aan de buitenzijde van de jeugdlokalen in de sport- en recreatiezone Sonsheide. De locaties van de AED-toestellen werden bepaald in overleg met de afdeling Rijkevorsel en de provinciale koepel van het Rode Kruis.
Bekijk op dit stratenplan de locaties van de AED-toestellen in Rijkevorsel.